دفاع از حقوق کارگر در اداره کار وکلای حرفه‌ای باید تجربه بالایی داشته باشند.

وکلای حرفه‌ای باید تجربه بالایی داشته باشند.


یک وکیل اداره کار می‌تواند فرشته نجات شما جهت پیروزی در پرونده‌های مربوط به دعاوی بین کارگران و کارفرمایان باشد. علاوه بر این، وکلای اداره کار در مباحث پیچیده‌تری همچون تنظیم آئین‌نامه‌ها، تنظیم قراردادها و موارد مشابه نیز دارای تخصص هستند و امکان بهره‌گیری از خدمات آن‌ها برای شما وجود دارد. در این مقاله به شما کمک میکنیم تا وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید.

دشوار بودن رسیدگی به این مباحث موجب شده است تا بسیاری از کارگران و یا کارفرمایان تصمیم به حل مشکلات حقوقی خود نداشته باشند. این در حالی است که با کسب راهنمایی‌های لازم از سمت وکلای اداره کار می‌توانید به راحتی پرونده و یا موضوع حقوقی مدنظر خود را پیگیری کنید و به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

همواره به دنبال بهترین وکلا باشید. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
همواره به دنبال بهترین وکلا باشید.

آشنایی با وکیل اداره کار

وکیل اداره کار در واقع وکیل پایه یکی است که در زمینه قوانین و مفاد حقوقی وابسته به حوزه کار تخصص دارد. این وکلا نیز همانند وکلای رسیدگی به پرونده‌های خانوادگی، جرایم کیفری و… یک زمینه تخصصی را برای خود انتخاب کرده‌اند. این وکلا می‌توانند با بررسی شرایط پرونده‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، در رسیدن حق به حق‌دار کمک کرده و شما را از مشکلات قانونی رها کنند. برای اینکه وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید و یا با نحوه تنظیم قرارداد پرسنلی اصولی آشنا شوید با ما همراه باشید.

ضرورت بهره‌گیری از خدمات وکلای اداره کار

کارفرمایان و کارگران اکثراً هیچ اطلاع خاصی از قوانین اداره کار ندارند. آن‌ها فقط به دنبال پیگیری دعاوی خود هستند، بی‌خبر از آنکه در این مسیر باید آگاهی لازم را در مورد جزئی‌ترین قوانین اداره کار به دست بیاورند. طبیعتاً چنین امری برای این افراد غیرممکن است. در این شرایط باید به سمت بهره‌گیری از دانش و تخصص وکیل اداره کار رفت. وکلایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند پیچیده‌ترین پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دهند و یک راهکار مناسب را برای رسیدن به هدف نهایی برگزینند. وکلای ما وظیفه دفاع از کارفرما در اداره کار را با مهارت و دقت انجام خواهند داد.

چه کسانی می‌توانند به این وکلا مراجعه کنند؟

هم کارفرمایان و هم کارگران می‌توانند جهت رسیدگی به پرونده‌های حقوقی خود و یا امور دیگری همچون تنظیم قرارداد کار به این وکلا مراجعه کنند. در واقع هیچ محدودیت خاصی برای شما عزیزان جهت استفاده از دانش و تخصص وکلای اداره کار وجود ندارد. این موضوع در رابطه با خدمات یارا مشاور نیز صدق می‌کند. مشاوران ما آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی در رابطه با مسائل مربوط به کار هستند و از این نظر بهترین انتخاب برای شما به شمار می‌روند.

ویژگی‌های وکیل اداره کار حرفه‌ای

انتخاب کردن یک وکیل اداره کار مناسب و مجرب شاید امر ساده‌ای به نظر برسد؛ اما باید بگوییم که این تصور کاملاً نادرست است. باید به این نکته توجه داشته باشید که رسیدگی به چنین پرونده‌های مهمی بدون انتخاب یک وکیل مناسب و کاربلد عملاً راه به جایی نمی‌برد و حتی ممکن است منجر به شکست شما در رسیدن به هدفتان شود. در ادامه به سه ویژگی مهم وکلای اداره کار حرفه‌ای اشاره می‌کنیم. همچنین می توانید برای مشاوره حقوقی اداره کار با ما تماس بگیرید.

وکلای اداره کار باید دانش بالایی داشته باشند. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
وکلای اداره کار باید دانش بالایی داشته باشند.

سابقه مناسب

اولین و مهم‌ترین موردی که در زمان انتخاب یک وکیل مخصوص اداره کار باید به آن توجه داشته باشید، سابقه وی است. بررسی کنید و ببینید که وکیل مدنظر از چه سابقه‌ای برخوردار است. تنها به دنبال وکلایی باشید که علاوه بر داشتن سابقه طولانی، در اکثر پرونده‌های خود پیروز شده‌اند. همین امر ساده به شما اجازه می‌دهد تا از بین وکلای مختلف، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

شناخت جزئیات پرونده

یک وکیل حرفه‌ای باید از همان ابتدای روند رسیدگی به پرونده، بر روی جزئیات متمرکز باشد. در پرونده‌های مربوط به رابطه بین کارگر و کارفرما و موارد مشابه، توجه به جزئیات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا همین جزئیات می‌توانند سرنوشت پرونده مدنظر را به طور کامل تغییر دهند. وکلای حرفه‌ای با این امر آشنا هستند و بر همین اساس نهایت دقت خود را در زمان رسیدگی به خواسته شما به کار می‌‌گیرند.

دانش و آگاهی کامل

وکیل اداره کار باید در حوزه شغلی خود مانند تنظیم قرارداد پرسنلی، تنظیم شکایت از کارفرما، وکالت اداره کار و مانند آن آگاهی کامل داشته باشد. این امر تنها به معنای شناخت قوانین ساده اداره کار نیست. یک وکیل حرفه‌ای در تلاش بوده تا همواره اطلاعات خود را به روز نگه‌ دارد تا بتواند از این طریق نسبت به کشف راهکارهای جدید حقوقی برای پرونده مدنظر شما اقدام کند. به روز نگه داشتن دانش حقوقی خود امری پیچیده است که تنها وکلای حرفه‌ای از پس از آن بر می‌آيند.

خدمات وکیل اداره کار در خصوص اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی

خدمات وکلای کار بسیار گسترده است. این خدمات مواردی همچون شرکت در جلسات‌ هیئت تشخیص و حل اختلاف تا پیگیری مباحث مهمی همچون مقرری و بیمه بیکاری را در بر می‌گیرد. مؤسسه یارا مشاور به عنوان برترین مؤسسه حقوقی مشغول در این حوزه آماده است تا تمامی خدمات مربوط به این حوزه را به کاربران خود ارائه دهد.

این وکلا با روابط کارفرمایان و کارگران آشنا هستند. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
این وکلا با روابط کارفرمایان و کارگران آشنا هستند.

شركت در جلسات هیئت تشخيص و حل اختلاف اداره كار

در پاره‌ای از موارد لازم است که کارفرمایان و یا کارگران در هیئت تشخیص و حل اختلاف حضور پیدا کنند. وکیل اداره کار می‌تواند به عنوان یک نماینده از سوی شما در این جلسات شرکت کرده و هدف دلخواه شما را پیگیری کند؛ بنابراین در این حالت دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما وجود ندارد.

تنظیم دادخواست‌های کارگری و كارفرمايى

دادخواست یک سند بسیار مهم جهت آغاز روند رسیدگی به دعاوی بین کارگران و کارفرمایان است. دادخواست‌ها باید با دقت بسیار زیاد و ادبیات حقوقی نوشته شوند تا امکان رسیدگی صحیح به آن‌ها فراهم باشد. وکلای اداره کار با تجربه و دانش گسترده خود می‌توانند برترین دادخواست‌ها را برای شما تنظیم کنند تا بتوانید به صورت قانونی حق و حقوق خود را پیگیری کنید.

قبول كليه دفاعيات كارفرما در قبال كاركنان

همه کارفرمایان در برابر کارکنان خود دارای یک سری وظایف هستند. در صورتی که کارفرما توانایی رسیدگی مناسب به این وظایف را نداشته باشد، می‌تواند از وکیل اداره کار کمک بگیرد. یک وکیل مجرب به کارفرمایان کمک می‌کند تا تعهدات خود نسبت به کارگران را بشناسند و برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. این امر خود منجر به کاهش دعاوی حقوقی خواهد شد.

قبول وکالت دعاوی کارگری و كارفرمايان اتباع خارجی

اتباع خارجی نیز حق رسیدگی به خواسته‌های خود در مقابل کارفرمایان را دارند و قوانین به آن‌ها این اجازه را داده است، البته طبیعتاً جهت انجام این امر باید به سراغ یک وکیل اداره کار بروند. این وکلا می‌توانند نسبت به بررسی پرونده حقوقی آنها اقدام کنند. شایان ذکر است که کارفرمایان اتباع خارجی هم امکان طرح دعاوی مدنظر خود را دارند.

یارا مشاور گزینه نخست بسیاری از کاربران است. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
یارا مشاور گزینه نخست بسیاری از کاربران است.

پیگیری و به سرانجام رساندن كليه امور مربوط به مقررى بيمه بيكارى

مقرری و بیمه بیکاری را می‌توان دو مورد از مهم‌ترین حقوق هر کارگر دانست. در پاره‌ای از موارد ممکن است دریافت هر یک از این موارد با مشکلاتی روبه‌رو شود که نتیجه نهایی چیزی به جز ایجاد دعاوی حقوقی نخواهد بود. در این حالت بهترین راهکار موجود مراجعه به وکیل اداره کار محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر نسبت به مقرری و یا بیمه بیکاری خود شکایت دارید، حتماً بهره‌گیری از خدمات وکلای اداره کار را در نظر داشته باشید.

تنظيم طرح تسويه حساب‌هاى دوره‌اى از کارکنان

کارفرمایان موظف هستند تا طرح‌های مشخصی را به منظور تسویه حساب دوره‌ای همه کارکنان ایجاد کنند. این طرح‌ها امکان ایجاد اختلاف بین کارفرمایان و کارگران را به حداقل ممکن می‌رسانند؛ اما باید با رعایت حقوق هر دو طرف تنظیم شوند، در غیر این صورت ممکن است حقوق اساسی کارگران یا کارفرمایان ضایع شود. وکلای اداره کار این توانایی را دارند که چنین طرح‌هایی را با دقت بالایی در اختیار شما قرار دهند.

تنظیم آئین نامه‌های انضباطى كارگاهی

آئین‌نامه‌های انضباطی مواردی هستند که مشخص می‌کنند رابطه بین کارفرمایان و کارگران در یک کارگاه تولیدی دقیقاً باید به چه شکل باشد. به عنوان نمونه در همین آئین‌نامه‌ها مشخص می‌شود که در صورت رفتار نامناسب کارگران، کارفرما از چه حق و حقوقی برخوردار است. طبیعتاً تنظیم کردن چنین آئین‌نامه‌های مهمی تنها از عهده یک وکیل اداره کار برمی‌آيد. در این آئین‌نامه‌ها نیز باید حقوق کارگران و کارفرمایان نسبت به هم کاملاً مشخص باشد.

تنظيم و ارائه طرح طبقه بندى مشاغل

این طرح ویژه از سوی اداره کار ارائه شده است. بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل، کارفرمایان باید کلیه کارکنان فعال در کارگاه تولیدی یا شرکت خود را بر طبق پارامترهایی مانند شیفت کاری، میزان تجربه و… طبقه‌بندی کنند. احتمالاً می‌پرسید که هدف نهایی از این نوع طبقه‌بندی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که پس از مشخص شدن طبقه هر کارگر، وظایف وی نیز تعیین می‌شود و در نتیجه کارفرما حق ندارد از وی بیگاری بکشد.

رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است زمان‌بر باشد. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است زمان‌بر باشد.

تنظيم و ارائه طرح مشاغل سخت و زيان آور

مشاغل سخت و زیان‌آور مشاغلی هستند که حضور در آن‌ها منجر به ایجاد آسیب‌های فیزیکی و یا روحی به افراد می‌شود. ممکن است در هر کارگاه تولیدی چنین مشاغلی وجود داشته باشند، در این حالت باید با کمک یک وکیل اداره کار نسبت به تنظیم و ارائه یک طرح اختصاصی در مورد این مشاغل اقدام کرد. طرح مذکور باید به اداره کار ارسال شود. مشاغل سخت و زیان‌آور معمولاً از دستمزدهای بالاتری برخوردار هستند.

تنظیم لایحه دفاعی جهت ارائه به دیوان عدالت ادارى

چنانچه از کارفرمایان و یا کارکنان شکایت شده باشد، نیاز به تنظیم لایحه دفاعی وجود دارد. این لایحه در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هیئت حل اختلاف توانایی برطرف کردن دعاوی مطرح شده را نداشته باشد. نوشتن و بررسی لایحه مذکور از عهده کارگران و کارفرمایان خارج است و تنها وکلای مجرب توانایی تنظیم آن را دارند. امکان دارد که در طول رسیدگی به پرونده نیاز به تحریر چندین لایحه دفاعی نیز وجود داشته باشد.

وضعیت پرونده حقوقی شما باید به طور کامل بررسی شود. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
وضعیت پرونده حقوقی شما باید به طور کامل بررسی شود.

تنظيم قرارداد كار (مقطعى / پيمانی / دائمى)

بین کارگران و کارفرمایان باید یک قرارداد کار امضا شود. این قرارداد می‌تواند به صورت مقطعی، پیمانی و یا حتی دائمی باشد. در قرارداد کار موارد گوناگونی همچون مشخصات فردی، مدت زمان قرارداد، میزان مقرری تعیین شده برای کارکنان و… ذکر می‌شود. تنظیم این نوع قرارداد نیز از جمله خدمات مهم وکیل اداره کار است.

پیگیری و به سرانجام رساندن کلیه امور مربوط به بازنشستگی

یکی از خواسته‌های مهم انسان‌ها، گذراندن دوره بازنشستگی با خیال راحت و آرامش خاطر است؛ اما احتمال دارد که به دلایل مختلف امکان رسیدن به این آرامش وجود نداشته باشد. افرادی که نسبت به حقوق خود در دوران بازنشستگی و یا میزان سنوات ثبت شده توسط کارفرمایان اعتراض دارند، می‌توانند از دانش و تجربه وکلای اداره کار بهره ببرند تا به تمامی مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

وکلای حرفه‌ای باید تجربه بالایی داشته باشند. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
وکلای حرفه‌ای باید تجربه بالایی داشته باشند.

بهترین وکیل اداره کار در تهران

آمارهای مختلف نشان می‌‌دهند که تعداد دعاوی حقوقی بین کارفرمایان و کارگران در شهر تهران بیش از هر شهر دیگری در کشور است. این موضوع را می‌توان با توجه به شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی مختلف در این شهر به طور کامل توجیه کرد. در هر صورت اگر به دنبال یافتن برترین وکیل در زمینه امور شغلی خود در شهر تهران هستید، باید از وکلای مؤسسه حقوقی یارا مشاور کمک بگیرید.

هزینه وکیل اداره کار

هزینه مربوط به استفاده از دانش و مهارت وکیل متخصص اداره کار در مؤسسات حقوقی مختلف یکسان نیست. این هزینه به مواردی همچون سابقه وکیل، میزان پیچیدگی پرونده، مدت زمان موردنیاز برای دستیابی به هدف نهایی و… بستگی دارد. نحوه پرداخت هزینه نیز در مؤسسات مختلف کاملاً متغیر است و نمی‌‌توان تنها به یک راهکار جامع در این زمینه اشاره کرد.

هزینه‌های وکیل اداره کار ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند مکان جغرافیایی، تجربه و تخصص وکیل، مراحل و مدت زمان مورد نیاز برای پرونده و سایر عوامل وابسته بستگی دارد. معمولاً وکلا اداره کار برای مشاوره و نمایندگی در مواردی مانند تنظیم قراردادهای کاری، مذاکرات با کارفرما یا کارمند، حل اختلافات کاری و سایر موارد مربوط به قوانین کاری و کارگزینی می‌توانند هزینه‌های خود را تعیین کنند.

به علاوه، بعضی وکلا اداره کار ممکن است برای بررسی پرونده‌ها و مدافعت در دادگاه‌ها نیز هزینه‌های جداگانه اعمال کنند. برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد هزینه‌های وکیل اداره کار، بهتر است با مشاور یا وکیل اداره کار در موسسه یارامشاور مشورت کنید.

نحوه استخدام وکیل متخصص اداره کار

به منظور دریافت خدمات و بهره‌گیری از تخصص وکیل اداره کار باید نسبت به استخدام وی اقدام کنید. در این حالت باید پس از مشاوره با مرکز حقوقی مدنظرتان این خواسته را با آنان در میان بگذارید. پس از این امر، وکیل مربوطه اقدام به بررسی پرونده شما کرده و بلافاصله رسیدگی به خواسته‌هایتان را آغاز می‌کند.

استخدام وکیل نیازمند پرداخت هزینه است. وکیل اداره کار را بیشتر بشناسید
استخدام وکیل نیازمند پرداخت هزینه است.

سخن پایانی

وکیل اداره کار با برخورداری از دانش و آگاهی کامل به کارفرمایان و کارگران کمک می‌کند تا به خواسته خود دست یابند. این وکلا به صورت تخصصی با قوانین و مفاد حقوقی مربوط به این حوزه آشنا هستند و در نتیجه می‌‌‌توانند حتی در پیچیده‌ترین شرایط ممکن نیز مشاوره لازم را به شما ارائه دهند. اگر نمیخواهید در دعاوی حقوقی بین کارفرمایان و کارگران گرفتار شوید و یا به دنبال موارد دیگری همچون تنظیم قرارداد کار یا نحوه تنظیم آیین نامه اداری هستید، حتماً با مؤسسه حقوقی یارا مشاور تماس بگیرید. مفتخریم تا به شما عزیزان خدمت‌رسانی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *