هزینۀ استفاده از این خدمات کاملاً متغیر است. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید

هزینۀ استفاده از این خدمات کاملاً متغیر است.


وظایف وکیل اداره کار را می‌توان به موارد متعددی تقسیم‌بندی کرد. وکالت اداره کار به‌عنوان یک فرد متخصص در زمینۀ حقوق بین کارفرما و کارگران می‌تواند به بهترین شکل ممکن به دعاوی بین این دو رسیدگی کند. وکیل اداره کار باید در حوزۀ خود از دانش و تجربۀ فوق‌العاده بالایی برخوردار باشند تا بتوانند از حقوق شما دفاع کنند. در این مقاله با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید.

از جمله مهم‌ترین مواردی که یک وکیل اداره کار باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد می‌‌توانیم به قوانین مربوط به تجارت، قوانین مربوط به سازمان تأمین اجتماعی، قوانین مربوط به اداره کار و… اشاره کنیم. وکلای حرفه‌ای با بررسی کلیۀ جوانب مربوط به پروندۀ ارائه شده، بهترین راهکارهای حقوقی را انتخاب می‌کنند و آن را با شما در میان می‌گذارند.

وکیل اداره کار باید بتواند حتی در پیچیده‌ترین شرایط ممکن نیز مطالبات بر حق شما را ارزیابی کند و سپس روش‌های دسترسی به آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. وکلای یارا مشاور نیز به دلیل همین توانایی خود توانستند به انتخاب نخست کارفرمایان و کارگران گوناگون تبدیل شوند.

رسیدگی به دعاوی مربوط به اداره کار امری تخصصی است.
رسیدگی به دعاوی مربوط به اداره کار امری تخصصی است.

وکیل اداره کار کیست؟

پیش از بررسی وظایف وکیل اداره کار بهتر است به این موضوع بپردازیم که این وکیل اداره کار دقیقاً چه افرادی هستند و چه مواردی آن‌ها را از سایر وکلا متفاوت می‌کند؟ برخلاف تصور بسیاری از کاربران گرامی، بهترین وکیل اداره کار در یک‌رشتۀ متمایز تحصیل نکرده است. در واقع این افراد نیز همانند بسیاری از وکلای دیگر، وکالت را به‌عنوان پیشه حاصلی خود انتخاب می‌کنند‌ و سپس در مسیر شغلی‌شان، بیشتر بر روی دعاوی مربوط به کارگران و کارفرمایان متمرکز می‌شوند.

یک وکیل اداره کار به‌صورت ویژه، پرونده‌های حقوقی مربوط به همین موضوع را موردبررسی قرار می‌دهد. این وکلا اشراف کاملی بر روی قوانین و حقوق بین کارفرمایان و کارگران دارند و می‌توانند به هردوی آن‌ها مشاوره دهند. انتخاب یک وکیل خبره و ماهر که بتواند شرایط دعاوی حقوقی را به نفع شما تغییر دهد، امری ضروری به شمار می‌رود. در ادامه با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید.

شركت در جلسات هیأت تشخيص و حل اختلاف اداره كار

اولین مورد از وظایف وکیل اداره کار که قصد داریم به آن اشاره کنیم، شرکت کردن در جلسات هیأت تشخیص و حل اختلاف اداره کار محسوب می‌شود. این هیأت را می‌توان نخستین و مهم‌ترین مرجع حقوقی جهت رسیدگی به پرونده‌های حقوقی بین کارگران و کارفرمایان دانست.

در این هیأت برای هر پروندۀ حقوقی یک جلسه اختصاصی تشکیل داده می‌شود تا نظرات هر دو طرف پرونده به‌طور کامل شنیده شود. وکیل اداره کار می‌تواند به‌عنوان نماینده شما در این جلسات حضور بیابد. در واقع می‌توانید نمایندگی یا وکالت خود را به وکیل مدنظرتان انتقال دهید تا دیگر نیاز نباشد تا برای مسائل عادی و ساده در این جلسات شرکت کنید.

تنظیم دادخواست‌های كارگرى و كارفرمايى

یکی از مهم‌‌ترین وظایف وکیل اداره کار که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، تنظیم کردن دادخواست‌های مورد نیاز کارگران و کارفرمایان است. در زمان تهیۀ دعاوی حقوقی، لازم است چه کارفرما و چه کارگر دادخواست مشخصی را به‌منظور دریافت حق و حقوق خود ارائه دهد. البته اهمیت نکات تنظیم قرارداد کار را نباید فراموش کرد.

طبیعتاً کارگران و کارفرمایانی که هیچ آگاهی خاصی نسبت به مسائل حقوقی ندارند، نمی‌توانند دادخواست‌های مناسب و قابل قبولی را در اختیار مراجع قضایی قرار دهند. این افراد باید مشاوره حقوقی داشته باشند برای اینکه بتواند تنظیم دادخواست اداره کار را به نحو احسنت انجام دهد. وکیل اداره کار با دانش و تخصص خود می‌تواند بهترین دادخواست‌ها را برای شما تنظیم کند و شانس پیروزی شما را افزایش دهد. یارا مشاور در این زمینه نیز به شما عزیزان یاری می‌رساند.

وکیل اداره کار باید راهکارهای مختلفی را به شما ارائه دهد. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
وکیل اداره کار باید راهکارهای مختلفی را به شما ارائه دهد.

قبول كليۀ دفاعيات كارفرما در قبال كاركنان از وظایف وکیل اداره کار

وظایف وکیل اداره کار شامل بررسی و قبول دفاعیات کارفرما نیز می‌شود. در این حالت، وکیل اداره کار عهده‌دار رسیدگی به کلیۀ نیازها و خواسته‌های کارکنان خواهد شد. این امر به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا به‌جای اختصاص وقت خود به پیگیری امور جدی‌تر بپردازد و مسائل گوناگون را به وکیل خود واگذار کند.

درصورتی‌که هر یک از کارگران نسبت به مواردی همچون میزان دستمزد خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند به‌صورت مستقیم با وکیل کارفرما صحبت کنند و خواستۀ خود را با وی در میان بگذارند. این موضوع رسیدگی به درخواست‌های کارگران را تسهیل می‌کند که خود امری حیاتی است.

قبول وكالت دعاوى كارگرى و كارفرمايان اتباع خارجى

در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد اتباع خارجی در کشورمان بوده‌ایم. این اتباع عموماً مشغول به انجام امور دشوار می‌شوند و طبیعتاً ممکن است با کارفرمای خود به مشکل بر بخورند. یکی از وظایف وکیل اداره کار آن است که شرایط این افراد را مورد بررسی قرار دهد و آن‌ها را راهنمایی کند. تنظیم شکایت از کارفرما برای این افراد گاهی بسیار پیچیده است. بنابراین ابتدا باید بدانند مراحل قانونی شکایت از کارفرما چیست و چگونه است؟

اگر شما نیز جزو اتباع خارجی هستید و به هر علت از فعالیت تحت نظر کارفرمای خود رضایت ندارید، می‌توانید از خدمات وکلای اداره کار بهره ببرید. این وکلا به شما کمک می‌‌کنند تا از حق و حقوق خود در رابطه با فراهم کردن شرایط کار سالم و یا موارد مشابه به این مورد، دفاع کنید.

وکیل اداره کار دارای وظایف متعددی است. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
وکیل اداره کار دارای وظایف متعددی است.

پيگيرى و به سرانجام رساندن كليه امور مربوط به مقررى بيمه بيكارى

احتمالاً می‌دانید که بخش بسیار مهمی از دعاوی بین کارگران و اداره کار به دو موضوع اصلی ارتباط دارد. این دو موضوع مهم عبارت‌اند از مقرری و بیمه بیکاری (مقرری خود می‌‌تواند به مضامین متعددی اشاره داشته باشد، اما معمولاً هدف از بیان آن، مشخص کردن همان حقوق و دستمزد است).

وظایف وکیل اداره کار شامل پیگیری مباحث و دعاوی حقوقی مربوط به مقرری و بیمه بیکاری نیز می‌شود. درصورتی‌که با مشکلات حقوقی خاصی در رابطه با مقرری و یا بیمه بیکاری خود مواجه شده‌اید، لازم است که هم‌اکنون با کارشناسان یارا مشاور تماس بگیرید. کارشناسان باسابقۀ یارا مشاور می‌توانند نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

تنظيم طرح تسویه‌حساب‌های دوره‌اى از كاركنان

تسویه با کارکنان و کارگران از جمله موارد مهمی است که کارفرمایان باید با دقت بسیار زیادی آن را انجام دهند. هرگونه اشتباه در این زمینه می‌تواند منجر به طرح دعاوی جدید بر ضد کارفرمایان شود که رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر است. وکلای اداره کار می‌توانند در این زمینه نیز به یاری شما بشتابند. در ادامه مقاله با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید.

اگر تمایل داشتید در مورد آشنایی با نکات مهم پیرامون تنظیم قرارداد کار اطلاعات کسب کنید، کلیک کنید.

وظایف وکیل اداره کار در این زمینه شامل مشخص کردن یک طرح کاربردی است که بتوان از آن به‌منظور تسویۀ مقرری کارکنان و کارگران بهره برد. این طرح باید بر اساس بازه‌های زمانی بسیار دقیق تهیه شده باشد تا هم کارکنان و هم کارفرمایان شرکت مدنظر به اهداف خود دست پیدا کنند.

با انتخاب یک وکیل مناسب می‌توانید به هدف خود دست یابید. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
با انتخاب یک وکیل مناسب می‌توانید به هدف خود دست یابید.

تنظیم آئین‌نامه‌های انضباطی كارگاهی

امروزه هر کارگاه تولیدی باید آئین‌نامه انضباطی مختص به خود را داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مفادی که در آئین‌نامه‌های انضباطی به آن‌ها پرداخته می‌شود باید به مواردی همچون رعایت نظم، حفظ احترام متقابل، نحوۀ رسیدگی به خسارات مختلف و… اشاره کرد. این آئین‌نامه به‌منظور تعیین رابطۀ کارفرما و کارکنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین وظایف وکیل اداره کار، تنظیم کردن چنین آئین‌نامه‌هایی است، زیرا اکثر کارفرمایان توانایی بررسی و ارائه مفاد موردنیاز جهت تهیۀ آن‌ها را ندارند. اگر شما نیز به دنبال تنظیم یک آئين‌نامه اختصاصی بر اساس نیازها و اهداف ویژۀ شرکت خود هستید، می‌توانید از تجربۀ وکلای اداره کار بهره ببرید.

تنظيم و ارائه طرح طبقه‌بندی مشاغل

وقتی صحبت از وظایف وکیل اداره کار به میان می‌آيد، لازم است که حتماً به موضوع تنظیم طرح طبقه‌بندی مشاغل گوناگون نیز اشاره کنیم. احتمالاً می‌پرسید که این طرح دقیقاً چه ماهیتی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که این طرح توسط وزارت کار و برای حفظ حقوق کارگران طراحی شده است.

بر اساس این طرح، کلیۀ کارکنان بر طبق مواردی همچون مدارک تحصیلی، میزان بیمه، نوع شغل، خطراتی که با آن‌ها مواجه هستند، میزان ساعات کاری و… طبقه‌بندی می‌شوند. این امر باعث خواهد شد تا کارفرمایان، اقدام به بهره‌کشی نامناسب از کارکنان خود نکنند و در نتیجه حقوق انسانی آن‌ها حفظ شود.

وکلای اداره کار باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
وکلای اداره کار باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

تنظيم و ارائه طرح مشاغل سخت و زیان‌آور

وظایف وکیل اداره کار تنها به موارد فوق محدود نمی‌شود، این وکلا باید آشنایی کاملی با نحوۀ تنظیم طرح مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشند. طرح مذکور نیز همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل از سوی اداره کار و به‌منظور حفاظت از سلامت کارکنان و کارگران مختلف تهیه شده است.

در این طرح، کارفرمایان موظف هستند تا مشاغل سخت و زیان‌آور موجود در شرکت خود را به‌صورت کامل مشخص کنند. این مشاغل به دو گروه الف و ب تقسیم‌بندی می‌شوند. در گروه الف، اگر کارکنان از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند، می‌توان از خطرات مربوط به شغل جلوگیری کرد. در گروه ب، حتی در صورت استفاده از تجهیزات مدنظر نیز باز هم امکان آسیب‌های گوناگونی وجود دارد.

تنظیم لایحه دفاعی جهت ارائه به دیوان عدالت اداری

در پاره‌ای از موارد، رسیدگی به دعاوی حقوقی حتی در هيأت‌های تشخیص حل و اختلاف نیز به‌خوبی پیش نمی‌رود و نیاز به ارائه یک لایحۀ دفاعی به دیوان عدالت اداری وجود دارد. این لایحه دفاعی باید با نهایت دقت تهیه شود تا بتوان به‌خوبی از حقوق کارگران و کارفرمایان دفاع کرد. تنظیم این لایحه دفاعی از جمله وظایف وکیل اداره کار به شمار می‌آید و کارشناسان یارا مشاور در این زمینه نیز تخصص‌های لازم را دارند و به شما کمک خواهند کرد تا چنین مواردی را بدون مشکل پیش ببرید.

با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید

وکلای یارا مشاور بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
وکلای یارا مشاور بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند.

تنظيم قرارداد كار (مقطعى / پيمان / دائمى)

قرارداد کار عملاً رابطۀ بین کارکنان و کارفرمایان را در طی یک بازۀ زمانی معین، مشخص می‌کند. امروزه سه نوع قرارداد کاری مختلف تنظیم می‌شود که عبارت‌اند از: قراردادهای مقطعی، قرارداد پیمانی و قرارداد دائمی. هر یک از این قراردادها در شرایط مختص به خود تنظیم می‌شوند و نباید آن‌ها را یکسان دانست. شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از نحوه تنظیم قرارداد پرسنلی توسط وکیل با ما تماس بگیرید.

انتخاب نوع قراردادی که بین کارکنان و کارفرمایان تنظیم می‌شود باید بر اساس موارد گوناگونی همچون زمینه شغلی، مدت‌زمان قرارداد، نحوه پرداخت حقوق و… انجام بگیرد. وظایف وکیل اداره کار در این رابطه نیز کاملاً واضح و مبرهن است. این وکلا انتخاب و تنظیم قراردادهای مدنظر را بر عهده دارند.

پیگیری و به سرانجام رساندن کلیه امور مربوط به امور بازنشستگی

آخرین مورد از وظایف وکیل اداره کار که می‌خواهیم به آن بپردازیم، حل دعاوی مربوط به بازنشستگی است. بازنشستگی به‌موقع و با حقوق مناسب خواستۀ همه کارکنان محسوب می‌شود. در برخی از موارد ممکن است در این رابطه مشکلات مختلفی بین کارکنان، کارفرمایان و اداره کار به وجود بیاید.

وکیل اداره کار با ارائه راهنمایی‌‌های مناسب و همچنین بررسی کردن پروندۀ شما می‌‌تواند به مشکلاتتان در رابطه با مسائل بازنشستگی پایان دهد؛ بنابراین، اگر به هر علت از حقوق بازنشستگی خود محروم شده‌اید و یا سنوات شما به شکل صحیح محاسبه نشده‌اند، می‌توانید از وکلای اداره کار کمک بگیرید. برای اینکه با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید با ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

در انتخاب یک وکیل مجرب و ماهر دقت به خرج دهید. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
در انتخاب یک وکیل مجرب و ماهر دقت به خرج دهید.

چرا باید به سراغ وکیل کار برویم؟

همان‌طور که مشاهده کردید، اکثر دعاوی حقوقی مربوط به حوزۀ کار بسیار پیچیده هستند و اکثر کارفرمایان و کارکنان هیچ آشنایی خاصی با آن‌ها ندارند. چنانچه قصد دارید در دعاوی حقوقی خود به پیروزی دست یابید و یک برگ برنده در اختیار داشته باشید، باید به سراغ یک وکیل بیمه و قانون کار حرفه‌ای، باتجربه و کار بلد بروید.

هزینۀ استفاده از خدمات وکیل اداره کار چقدر است؟

وظایف وکیل اداره کار متنوع است. این امر موجب می‌شود تا انجام هر یک از وظایف، هزینۀ مختص به خود را داشته باشد. به همین جهت نمی‌توان یک هزینۀ مشخص را برای بهره‌گیری از خدمات وکیل و مشاور اداره کار بیان کرد. از سوی دیگر، مواردی همچون سابقۀ وکیل مدنظر نیز بر روی هزینۀ نهایی اثر می‌گذارند. برای اینکه وکیل اداره کار را بهتر بشناسید جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

هزینۀ استفاده از این خدمات کاملاً متغیر است. با وظایف وکیل اداره کار آشنا شوید
هزینۀ استفاده از این خدمات کاملاً متغیر است.

سخن پایانی

دعاوی بین کارفرمایان و کارگران همواره وجود داشته‌اند. این دعاوی در شرایط گوناگونی رخ می‌دهند و به همین دلیل، نحوۀ رسیدگی به هر یک از آن‌ها با دیگری کاملاً متفاوت است. وکیل اداره کار با دانش و تخصص مناسب خود در رابطه با قوانین حقوقی مربوط به این دعاوی، نسبت به حل آن‌ها اقدام می‌کند.

از جمله وظایف وکیل اداره کار می‌توانیم به مواردی همچون شرکت کردن در جلسات هیأت تشخیص و حل اختلاف، قبول وکالت دعاوی کارگری و کارفرمایان، پیگیری و رسیدن به نتیجۀ مناسب در مورد طرح‌ طبقه‌بندی مشاغل، تنظیم قراردادها و یا تنظیم لایحۀ دفاعی اشاره کنیم. با وکلای اداره کار یارا مشاور، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حق و حقوق خود دست یابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *