دفاع از کارفرما در اداره کار یک امر فوق‌العاده مهم و کاملاً تخصصی محسوب می‌شود که باید با بهره‌گیری از دانش حقوقی صورت بگیرد. همان‌طور که کارگران توانایی شکایت کردن از کارفرمایان خود را دارند، ‌ کارفرمایان نیز باید این اجازه را داشته باشند تا در اداره کار به‌صورت کامل از عملکرد خود دفاع کنند. رابطه بین کارگران و کارفرمایان اگرچه در بسیاری از موارد بدون مشکل است، اما در پاره‌ای از شرایط نیز رو به تلخی می‌گذارد.

در این شرایط عموماً یکی از طرفین نسبت به طرف دیگر طرح دعوی می‌کند و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. بسیاری از پرونده‌های حقوقی بین کارگران و کارفرمایان عموماً به دلیل شکایت کارگران از کارفرمایان تشکیل می‌شوند. کارفرمایان عزیز نیز باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند و با بهره‌گیری از خدمات مؤسسات معتبری همچون یارا مشاور از این شکایات به طور کامل دفاع کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه متن چنین مبحث مهمی را مورد بررسی قرار دهیم.

شماره تلفن وکیل اداره کار:  خانم شاکردوست  09129267044

دفاع از کارفرما در اداره کار به بهترین شکل ممکن

دفاع از کارفرما

دفاع از کارفرما دفاع از کارفرما دفاع از کارفرما

تنظیم قرارداد استخدام

تنظیم قرارداد استخدام تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد کاری

تنظیم قرارداد کاری تنظیم قرارداد کاری

شکایت از کارمند

شکایت از کارمند شکایت از کارگر

قبول دفاعیات کارفرما

انجام و قبول دفاعیات کارفرما

محاسبه عیدی و پاداش

محاسبه عیدی و پاداش و سنوات

تنظیم دادخواست کارفرما

تنظیم دادخواست کارفرما و کارگر

تنظیم قرارداد پرسنلی

تنظیم قرارداد پرسنلی تنظیم قرارداد

محاسبه عیدی و پاداش

محاسبه عیدی و پاداش و سنوات

کارفرما چه کسی است؟

نخستین موردی که دررابطه‌با بحث دفاع از کارفرما در اداره کار باید به آن اشاره کنیم، تعریف کلی کارفرما است. در واقع باید از دید قانون نسبت به تعریف کلی کارفرما توجه داشت تا بتوان در زمان رسیدگی به پرونده، کلیات دعوی را به طور کامل مورد بررسی قرار داد. مشخص کردن ماهیت کارفرما با ماده سه قانون کار ارتباط دارد. در این ماده آمده است: کارفرما یک فرد حقیقی یا حقوقی است که در ازای ارائه یک حق‌السعی از کارگر درخواست می‌کند که امر خاصی را انجام دهد. کارفرمایان علاوه بر استخدام کارگران، وظیفه دارند تا آن‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

کارفرمایان نیز توانایی دفاع از حق و حقوق خود را دارند
کارفرمایان نیز توانایی دفاع از حق و حقوق خود را دارند

کلیه کارگرانی که طبق قرارداد کاری تحت‌نظر کارفرما هستند باید پیرو دستورات ارائه شده باشند. البته این امور نباید در رده امور غیرقانونی و موارد مشابه قرار بگیرند. لغت کارفرما همواره به یک شخص خاص اشاره نمی‌کند؛ زیرا ممکن است یک شرکت نیز کارفرمای کارگران به شمار آید. یکی از مهم‌ترین مراحل شکایت کارگر از کارفرما در اداره کار مشخص کردن کارفرما و اشاره مستقیم به وی در زمان تعیین شکواییه است.

کارگر چه وظیفه‌ای نسبت به کارفرما دارد؟

در برخی از موارد شاهد ارائه درخواست محکومیت کارفرما در اداره کار از سوی کارگران هستیم. چنانچه کارفرمای مدنظر از حق و حقوق کارگر نسبت به خود آگاهی نداشته باشد، قطعاً در چنین شرایطی با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو خواهد شد. دفاع از کارفرما در اداره کار با کمک متخصصان امور حقوقی، به‌منظور جلوگیری از همین مشکلات انجام می‌گیرد.

مهم‌ترین وظیفه‌ای که کارگران در قبال کارفرمایان خود دارند، اطاعت از دستورات وی است. در واقع کارگر وظیفه دارد در کلیه شرایط نسبت به رعایت تعهدات موجود در قرارداد کار اقدام کند. چنانچه به دلیل عدم پیروی از این تعهدات آسیبی به وی برسد، کارفرما مقصر شناخته نمی‌شود؛ زیرا کارگر مدنظر نسبت به تعهدات خود بی‌توجهی کرده است.

این پرونده‌ها عموماً پیچیدگی بالایی دارند
این پرونده‌ها عموماً پیچیدگی بالایی دارند

مورد بعدی که جزو وظایف کارگر نسبت به کارفرما شناخته می‌شود، حضور کارگر در زمان تعیین شده در محل کار است. کارگران وظیفه دارند در زمانی که کارفرما برای آن‌ها تعیین می‌کند در محل کار حضور بیابند؛ در غیر این صورت احتمال ایجاد تأخیر در روند کار و در نتیجه ضرر مالی کارفرما وجود دارد. این موارد تنها بخشی از وظایف مهمی هستند که در زمان رسیدگی به پرونده‌‌های دفاع از کارفرما در اداره کار به آن‌ها توجه می‌شود. بارها مشاهده شده است که کارگر نسبت به طرح دعوی اقدام می‌کند، ‌ اما در نهایت مشخص می‌شود که خود کارگر در انجام وظایف خود نسبت به کارفرما کوتاهی کرده است.

جلوگیری کردن از شکایت کارگر

با بررسی کامل مشکلات به وجود آمده می‌توان نسبت به جلوگیری از شکایت کارگر اقدام کرد. اگر مشکلات بین کارگر و کارفرما به سادگی قابل‌حل باشند، عموماً نیازی به طرح دعوی و مراجعه به مراجع حقوقی خاصی همچون اداره کار وجود نخواهد داشت. در این شرایط می‌توان از یک تیم متخصص در امور حقوقی همچون تیم یارا مشاور کمک گرفت. در این حالت، کلیه درخواست‌های ارائه شده توسط طرفین به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حق به حق‌دار برسد و دیگر نیازی به طی کردن مراحل مربوط طرح دعوی وجود نداشته باشد.

رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است زمان‌بر باشد.
رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است زمان‌بر باشد.

نمونه لایحه مربوط به دفاعیه کارفرما

  • بررسی یک نمونه لایحه دفاعیه کارفرما در اداره کار به شما اجازه می‌دهد تا با نحوه رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دفاع از کارفرما در اداره کار بیشتر آشنا شوید و نسبت به موارد حقوقی خاصی که در این پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، شناخت بهتری کسب کنید. در زیر یک نمونه لایحه دفاعیه کارفرما در مقابل کارگر را آورده‌ایم.

    بسمه‌تعالی

    با سلام

    احتراماً دررابطه‌با پرونده شماره ……….. که مربوط به طرح دعوی جناب ………………… به طرفیت بنده در تاریخ …………… تعیین وقت شده است به استحضار می‌رساند:

    آقای ………… در تاریخ …………………. بدون بیان کردن هیچ‌گونه دلیل یا علت خاصی نسبت به ترک حوزه کاری خود اقدام نموده است. با توجه به اینکه پیش از این در زمان تنظیم قرارداد کار کلیه موارد مربوط به ترک ناگهانی کار به ایشان اطلاع داده شده بود، کارفرما نسبت به تشخیص یک نیروی کاری جدید به جای ایشان اقدام کرده است. در این صورت درخواست ایشان به‌منظور استخدام مجدد از نظر کارفرما ملقی است.

    با تشکر

نکته مهم

لایحه‌ای که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم‌ تنها یک لایحه ساده محسوب می‌شود. در بسیاری از پرونده‌های مربوط به دعاوی بین کارگر و کارفرما چنین لایحه‌هایی باید با توجه ‌به پیچیدگی‌های مربوط به مواد حقوقی قانون کار تنظیم شوند. به بیان دیگر می‌توان گفت که حتی تنظیم لایحه مربوط به دفاع از کارفرما در اداره کار نیز شرایط خاص خود را دارد.

قاعدتاً شما به عنوان یک کارفرما توانایی تنظیم چنین لایحه‌های خاصی را ندارید و بهتر است در همان ابتدای کار نسبت به یاری گرفتن از یک مؤسسه حقوقی معتبر همچون مؤسسه حقوقی یارا مشاور اقدام کنید. مشاوران ماهر ما در زمان تهیه لایحه مربوطه تمام جوانب حقوقی را در نظر می‌‌گیرند تا احتمال پیروزی شما در پرونده مورد بررسی افزایش یابد.

به‌منظور رسیدگی به پرونده‌های مذکور باید از مشاوران مجرب کمک بگیرید.
به‌منظور رسیدگی به پرونده‌های مذکور باید از مشاوران مجرب کمک بگیرید.

شماره تلفن وکیل تنظیم قرارداد استخدام:  خانم شاکردوست  09129267044

پس از تنظیم شکایت از کارفرما سندهای موجود بررسی شده و بازرسانی برای بررسی ادعاهای کارگر به محل کار فرستاده می‌شوند. در صورت احراز این رابطه، کارفرما جریمه می‌شود. کارفرما تا ۱۵ روز بعد از ابلاغ رأی می‌تواند تقاضای تجدید نظر داشته باشد و بعد از آن، رأی صادر شده قطعی و لازم‌الاجرا خواهد بود.

رسیدگی به این پرونده‌ها چقدر زمان می‌برد؟

رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با دفاع از کارفرما در اداره کار نیازمند بررسی شرایط به شکل کاملاً دقیق است. در واقع باید مشخص شود که در طول دوره فعالیت کارگر، چه امور خاصی با کمک وی انجام گرفته است و خواسته اصلی کارگر چیست؟

پاسخ به هر یک از این موارد بدون شناخت کامل شرایط کاری امکان‌پذیر نخواهد بود. در واقع می‌توان بیان کرد که تعیین کردن زمان مشخصی برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به این امر بسیار دشوار است. شاید یک پرونده تنها در یک هفته به طور کامل رسیدگی شود و پرونده‌ای دیگر به ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد. آنچه که واضح و مبرهن بوده، امکان تسریع در روند رسیدگی به پرونده دفاع کردن از کارفرما در اداره کار با یاری گرفتن از مشاوران حقوقی است.

چرا باید از یارا مشاور کمک بگیرید؟

برخلاف تصور بسیاری از کارفرمایان عزیز، رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مربوط به رابطه بین کارگر و کارفرما ساده نیست؛ زیرا شاهد پیچیدگی‌های متعددی در این زمینه هستیم. حتی رسیدگی به عادی‌ترین پرونده‌های موجود در این رده نیازمند داشتن دانش و مهارت حقوقی است که طبیعتاً اکثر کارفرمایان از آن به دور هستند. مؤسسه اداری و حقوقی یارا مشاور با داشتن مجموعه‌ای از وکلای حرفه‌ای به شما عزیزان در رسیدگی به چنین پرونده‌های پیچیده‌ای یاری می‌رساند.

مشکلات بین کارگر و کارفرما باید به شکل حقوقی حل شوند.
مشکلات بین کارگر و کارفرما باید به شکل حقوقی حل شوند.

تیم متخصص ما با قوانین اداره کار و تأمین اجتماعی به‌صورت کامل آشنا هستند و به همین دلیل می‌توانیم برترین خدمات ممکن را به شما کارفرمایان گرامی ارائه کنیم. موضوعاتی از قبیل دفاع کردن از کارفرما در اداره کار جزو موارد کاملاً تخصصی و ویژه محسوب می‌شوند که کوچک‌ترین اشتباه در زمان رسیدگی به آن‌ها می‌تواند منجر به از بین رفتن اعتبار کارفرما و همچنین پرداخت هزینه‌های گزاف شود؛ بنابراین لازم است که نهایت دقت را در این زمینه به کار بگیریم.

علاوه بر دفاع از کارفرما در اداره کار، مجموعه ما سرویس‌های دیگری همچون تنظیم قرارداد استخدام، تنظیم کردن فرم تسویه‌حساب و مشاوره تخصصی علیه مطالبات کارگران را اجرا می‌کند. چنانچه نیاز به هر یک از موارد فوق دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته‌های شما رسیدگی شود.

شماره تلفن وکیل تنظیم فرم تسویه حساب:  خانم شاکردوست  09129267044

سخن پایانی

امروزه شاهد شکل‌گیری پرونده‌های مختلفی بین کارگران و کارفرمایان هستیم. در اکثر موارد این کارگران هستند که نسبت به کارفرمایان خود شکایاتی را مطرح می‌کنند؛ در نتیجه کارفرمایان موظف خواهند بود تا به دریافت حق و حقوق خود بپردازند.

دفاع از کارفرما در اداره کار موضوعی کاملاً ویژه است که تنها متخصصان حقوقی فعال در حوزه منابع انسانی و صنفی توانایی پرداختن به آن را دارند. مؤسسه یارا مشاور با بهره‌گیری از یک تیم کاملاً مجرب و ماهر به شما عزیزان در این زمینه یاری می‌رساند. در صورتی‌ که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، تنها کافی است با ما تماس بگیرید. ارائه برترین خدمات ممکن به شما عزیزان یک افتخار ویژه برای ما است.

شما می‌توانید به سادگی از خدمات مؤسسه ما بهره‌مند شوید یارامشاور
شما می‌توانید به سادگی از خدمات مؤسسه ما بهره‌مند شوید