دریافت تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی جلسه سازش بین دو طرف دعوا برقرار می‌شود

جلسه سازش بین دو طرف دعوا برقرار می‌شود


پس از پذیرش و ثبت دادخواست شاکی توسط واحد شکایات، وقت رسیدگی تعیین و به طرفین ابلاغ میگردد. معمولا وقت رسیدگی به شاکی در اداره ابلاغ و به کارفرما یا خوانده از طریق مامور ابلاغ و یا مامور پست ابلاغ میگردد. تاریخ ابلاغ دعوتنامه به مخاطب نباید کمتر از 3 روز از تاریخ جلسه رسیدگی باشد. برای اطلاع از دریافت تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی دادگاه با ما همراه باشید.

شرکت در جلسه رسیدگی در تاریخ و ساعت مقرر

طرفین میبایست تمامی اسناد و مدارک خود را جهت اثبات مدعی یا رد ادعای طرف مقابل در روز جلسه به همراه داشته و به هیات رسیدگی کننده ارائه دهند.همراه داشتن برگه نمایندگی برای نماینده خواهان یا خوانده الزامی میباشد.

پس از اتمام جلسه رسیدگی به تشخیص هیات و با توجه به اسناد و مدارک موجود در پرونده، هر یک از مراحل زیر صورت میگیرد. تجدید وقت در جلسه اول رسیدگی در صورت تکمیل بودن ادله اثبات دعوی با حضور و یا بدون حضور طرفین رای صادر خواهد شد مگر اینکه به دلایل موجه هیات صلاح بر تجدید وقت بداند.

شماره تلفن وکیل اداره کار:  خانم ویدا شاکردوست  09129267044

ارجاع به تحقیق

در صورت تعارض بین مدارک و یا اظهارات طرفین و یا نیاز به دریافت مدارک بیشتر هیات میتواند علاوه بر تجدید وقت پرونده را به تحقیق یا بازرسی و یا کسب نظر کارشناس رسمی ارجاع نماید.

صدور رای

پس از جمع آوری مدارک و مستندات لازم و ادله کافی نفیا یا اثباتا هیات در ماهیت خواسته اقدام به صدور رای خواهد نمود. ( انواع رای: تصمیمات هیات شامل قرارها(مقدماتی و نهایی) و احکام میباشند. قرارهای مقدماتی قطعی و قرارهای نهایی (مانند حکم) قابل اعتراض میباشند.حکم هیات در ماهیت دعوا و بر اساس موارد خواسته خواهان صادر میگردد و میتواند نفیا یا اثباتا باشد.) پس از صدور دادنامه پرونده جهت انجام مراحل ابلاغ به واحد ابلاغ ارجاع و رای به طرفین ابلاغ میگردد.

رای هیات تشخیص از تاریخ ابلاغ به طرفین ظرف مهلت 15 روز توسط هر یک از ایشان قابل اعتراض یا تجدید نظر خواهی میباشد.

توضیح مهم: تاریخ ابلاغ رای و تاریخ ثبت دادخواست تجدید نظر خواهی جزو 15 روز موصوف نمیباشد. ولی صرفا در صورتی که تاریخ تقدیم دادخواست تجدید نظر خواهی با روز تعطیل رسمی یا تعطیل هفتگی مصادف شود، تاریخ تقدیم دادخواست تجدید نظر خواهی به اولین روز اداری بعد از تعطیلی منتقل خواهد شد.

پس از پایان مهلت مذکور و عدم اعتراض از سوی طرفین رای یا قرار نهایی هیات تشخیص قطعی و لازم
الاجرامیگردد و بدیهی است در صورت عدم اجرای رای از سوی خوانده( که معمولا کارفرما میباشد) با درخواست کتبی ذی نفع رای از طریق واحد اجرای احکام دادگستری به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
توضیح
در صورتی که پس از قطعیت رای هیات تشخیص هر یک از طرفین یا هر دو به هر دلیلی به مفاد رای صادره معترض باشند، افراد مقیم داخل کشور حداکثر 3 ماه و افراد مقیم خارج از کشور حداکثر 6 ماه مهلت دارند تا
در دیوان عدالت اداری درخواست فرجام نمایند. ولی در هر حال صرف طرح شکایت در دیوان عدالت اداری مانع از اجرای آرای قطعی حل اختلاف نخواهد بود مگر اینکه دستور توقف عملیات اجرایی رای اختصاصا توسط شعب دیوان عدالت اداری صادر گردد.
در صورت اعتراض هر یک از طرفین و یا هر دو ظرف مهلت موصوف پرونده به ترتیب آتی در هیات حل اختلاف رسیدگی خواهد شد.

اهمیت و روش‌های دریافت تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی دادگاه در شکایت کارگر از کارفرما

اهمیت رعایت زمان: رعایت زمان در ارتباطات حقوقی، امری بسیار حیاتی است. برای طرفین، به موقع دریافت تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی دادگاه امکان انجام آمادگی لازم و نظر بهتر در دفاع یا پیگیری شکایت را فراهم می‌کند. همچنین، رعایت زمان به منظور ارتقاء اعتماد طرفین به سیستم قضایی نیز حائز اهمیت است.

روش‌های دریافت تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی دادگاه:

۱. تماس مستقیم با دادگاه: طرفین می‌توانند با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دادگاه، تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی را استعلام کنند.

۲. ارتباط با وکیل: در صورت استفاده از خدمات وکیل، می‌توانید وکیل خود را در خصوص دریافت تاریخ و ساعت جلسه مشاوره کنید.

۳. استفاده از پلتفرم‌های آنلاین: بسیاری از دادگاه‌ها امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به پرونده‌ها و تاریخ جلسات را از طریق پلتفرم‌های آنلاین فراهم می‌کنند.

دریافت به موقع و دقیق تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی دادگاه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این امر نه تنها به رعایت حقوق طرفین کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش اعتماد به سیستم قضایی و فرآیند رسیدگی به شکایت‌ها می‌شود. بنابراین، ضروری است که طرفین همواره به دقت و با استفاده از روش‌های مناسب، تاریخ و ساعت جلسه را دریافت کرده و آمادگی لازم را برای حضور در دادگاه داشته باشند.

مزایای داشتن وکیل در شکایت کارگر از کارفرما

داشتن وکیل در شکایت کارگر از کارفرما باعث ایجاد اطمینان بیشتری در موکل می‌شود، زیرا وکیل با داشتن دانش حقوقی و تجربه لازم، می‌تواند به بهترین شکل ممکن حقوق و منافع کارگر را در دادگاه حفظ کند. او نه تنها می‌تواند به دفاع موثر از حقوق کارگر پرداخته و از دخالت‌های ناپسند کارفرما جلوگیری کند، بلکه با ارائه مشورت‌های حقوقی و راهنمایی‌های لازم، کارگر را در هر مرحله از فرایند حقوقی همراهی و پشتیبانی می‌کند.

این ارتباط مستقیم با وکیل به کارگر امکان اطلاع از حقوق و تعهداتش را می‌دهد و او را در انتخاب راه‌های مناسب برای حفظ حقوقش یاری می‌کند. به طور کلی، داشتن وکیل در شکایت کارگر از کارفرما باعث ارتقاء کیفیت نهادینه کردن این فرایند حقوقی و افزایش اطمینان و اعتماد موکل به سیستم قضایی می‌شود. مزایای داشتن وکیل در شکایت کارگر از کارفرما به شرح زیر است:

  1. حفظ حقوق قانونی: وکیل با داشتن دانش حقوقی و تجربه لازم، می‌تواند به بهترین شکل ممکن حقوق کارگر را حفظ کند و از طرف دیگر، از دخالت‌های ناپسند کارفرما جلوگیری کند.
  2. نیروی حرفه‌ای در دادگاه: وکیل با حضور در دادگاه به عنوان نماینده کارگر، می‌تواند به بهترین شکل ممکن به دفاع از حقوق موکل خود بپردازد و به ارائه دلایل قانونی و متناسب با واقعیت‌ها بپردازد.
  3. مشورت حقوقی: وکیل به عنوان مشاور حقوقی، می‌تواند کارگر را درباره حقوق و تعهداتش آگاه کند و به او راهنمایی کند که چگونه در مواجهه با شکایت خود بهترین اقدامات را انجام دهد.
  4. مذاکره و توافق مدنی: وکیل با داشتن مهارت‌های لازم در مذاکره و توافق، می‌تواند سعی کند تا ابتدا از راه حل‌های خارج از دادگاه بهره‌برداری کند و در صورت امکان، موافقتنامه‌های مدنی را بین کارگر و کارفرما به امضاء برساند.
  5. کمک به کاهش استرس: وکیل با ارائه مشورت‌های لازم و پشتیبانی روانی، می‌تواند به کاهش استرس و نگرانی‌های کارگر در این فرایند کمک کند و او را در طیف وسیعی از امور حقوقی پشتیبانی کند.
  6. با داشتن وکیل در شکایت کارگر از کارفرما، موکل می‌تواند از تجربه و دانش وکیل بهره‌مند شود و در برابر دشواری‌های حقوقی مواجهه کارفرما، بهترین دفاع را داشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!